SMS betaling

SMS er en fleksibel, enkel og trygg betalingsløsning som fungerer for alle – når som helst og hvor som helst. Alt du trenger er mobilen.

SMS-betaling fungerer til det meste – særlig små, enkle betalinger som donasjon, parkering, automatkjøp, voting og inngåelse av abonnement. Med Strex som betalingsmiddel kombinerer vi SMS som informasjonstjeneste med betaling i en og samme løsning.

SMS fungerer for alle, når som helst, hvor som helst – alt du trenger er mobilen
Ideell for små, enkle transaksjoner som donasjon, parkering, automatkjøp og voting
Enklere betaling gir økt konverteringsrate og lavere churn

Slik bruker Pickatale SMS-betaling

Hvor brukes Strex SMS-betaling?

Billett
SMS betaling kan benyttes flere steder for kjøp av billett – som kinobilletter hos Filmweb, bussbilletter hos AtB og Skyss med flere.

Donasjon
Stadig flere interesseorganisasjoner benytter seg av donasjon via SMS – og med god effekt. Frelsesarmeen, Sykehusklovnene og Dråpen i Havet er noen av disse. Les mer om donasjon med SMS her.

Abonnement
Lavere churn og lojale abonnenter? Gjør som blant annet VG+, Aftenposten, TIDAL, Fedrelandsvennen og Kinoklubben – og gi kundene enkel og rask tilgang til abonnementstjenester med SMS-betaling.

Automatkjøp
Med SMS betaling på automatkjøp slipper kunden småmynter eller kortbetaling på små beløp.  Coca Cola er en av aktørene som har benyttet seg av dette i lang tid.

Inspirasjon

5 tips for å komme i gang med SMS-markedsføring

Statistikk viser at 95 % av alle SMS blir lest innen 3 minutter, og det er ingen hemmelighet at SMS-kommunikasjon er en effektiv kanal. Det viktig å trå varsomt, og følge en god strategi, slik at du ikke oppfattes som invaderende.

Les mer

Hvorfor bør du bruke SMS-markedsføring?

Ifølge Telenor sjekker de fleste nordmenn mobilen sin hvert sjette minutt. Det betyr at med SMS-kommunikasjon kan du nå en potensiell kunde 10 ganger i timen.

Les mer

Hvordan få flere salg med SMS-markedsføring?

99 % av alle nordmenn mellom 12 og 49 år, eier en smarttelefon. Globalt har over 7 milliarder mennesker en mobiltelefon, noe som gjør at SMS-kanalen er et effektivt verktøy for kommunikasjon og salg.

Les mer