Hjem Kundeservice

Kundeservice

Står det Strex på mobilfakturaen din? Logg inn på Min Side og finn ut hva som har blitt trukket av hvem. Enkelt og greit!

Spørsmål knyttet til din mobilfaktura eller dine transaksjoner?

Har du logget inn på Min side og sett gjennom våre ofte spurte spørsmål, og fortsatt ikke fått svar på det du lurer på? Da kan du kontakte vår Kundeservice som vil svare deg så raskt som mulig. Er du uenig i en eller flere av dine transaksjoner? Finn informasjon om hvordan du kan klage i link til klageskjema her: Send inn klageskjema

Logg inn på Min side og få full oversikt

Logg inn på Min side og få oversikt over dine betalingstransaksjoner, samt kontaktinformasjon til de spesifikke brukerstedene . Her kan du også legge inn et betalingskort hvis du ikke ønsker å belaste mobilabonnementet ditt, samt administrere dine betalingsavtaler/abonnement.

Ofte stilte spørsmål

Hva er Strex, og hva skiller Strex fra andre betalingsløsninger?

Strex er en betalingsformidler som eies av Telenor, Telia og Ice. Med Strex kan du enkelt betale uten kredittkort, bankkonto eller app. Det eneste du trenger er en mobiltelefon og ditt telefonnummer, og alle betalingene belastes mobilregningen din. Du kan også legge inn et betalingskort hvis du ikke ønsker å belaste mobilabonnementet ditt.

Hvor kan jeg bruke Strex?

Har du betalt parkering, kjøpt en bussbillett eller kinobillett? Eller donert til en veldedig organisasjon med mobilen din? Da er sjansen stor for at du har brukt Strex. I dag kan du betale med Strex hos over 1.000 utsalgssteder, og mange flere er på vei.

Hvorfor har jeg fått en kvitteringsmelding fra Strex?

For de fleste kjøp får du kvitteringsmelding fordi vi plikter å informere våre kunder om at det er gjennomført en betalingstransaksjon, hvem som har utført betalingstransaksjonen samt hvordan du kan komme i kontakt med oss ved spørsmål. Dette gjelder imidlertid ikke hvis du for eksempel inngår et abonnement, da du ved bestilling samtidig bekrefter framtidige kjøp. Om du ikke ønsker å motta kvitteringsmeldingen kan du endre dette på strex.no/Min Side. Her finner du også full oversikt over dine betalingstransaksjoner.

Logg inn på Min Side for å administrere kvitteringsmeldingene.

Hvor finner jeg oversikt over hva jeg har kjøpt med Strex?

Du kan enkelt logge deg inn på Min Side for å få opplysninger om hva du har kjøpt og når kjøpet ble foretatt.

Når du har donert penger til et veldedig formål, kjøpt en vare eller tjeneste via SMS eller valgt Strex/mobilregning som betaling i en app eller nettbutikk, vil det også stå Strex på mobilregningen.

Hva er forskjellen på Strex Payment AS og Strex Mobile Services AS?

Strex AS har omorganisert driften av sine to forretningsområder betaling og kommunikasjon – både operasjonelt og forretningsmessig. I praksis betyr det at kommunikasjonsproduktet Strex Connect er skilt ut i et eget selskap med navnet Strex Mobile Services AS. Strex AS skifter navn til Strex Payment AS og drifter gjenværende forretningsområder. For deg som kunde er det ikke behov for å gjøre noe aktivt. Alle rutiner, produkter, priser og tekniske løsninger er uendret – og du vil automatisk bli henvist til det selskapet som leverer de produkter og tjenester du benytter.

Betal med Strex på over 700 brukersteder

Over 4 millioner av Norges befolkning har benyttet seg av en eller flere av Strex sine tjenester innenfor digitale medietjenester, transporttjenester, parkering og lading av elbil. I tillegg kan du benytte Strex ved strømming av musikk, kjøp av brus og snacks fra automat, når du stemmer på tv-show, bestiller legetime eller betaler medlemsavgift eller en abonnementstjeneste. Det er også mange som donerer til ulike veldedige formål gjennom SMS.