SMS varsling på 3 smarte måter

Les om hvordan du kan bruke SMS til varsling, påminnelser og bekreftelser. 

SMS er en av de raskeste og sikreste måtene å kommunisere med kundene dine på. Ikke bare leser vi tekstmeldinger innen tre minutter fordi vi har telefonen (stort sett) med oss til alle døgnets tider. Men man trenger ikke å opprette en konto, laste ned en app eller eie en smarttelefon for å motta eller sende tekstmeldinger. SMS-en er unik fordi den passer til alle telefoner!

Når vi bruker SMS i markedsføring kan vi for enkelthetens skyld dele SMS varsling inn i tre hovedkategorier;

  1. Opplysninger
  2. Påminnelser
  3. Bekreftelser

Opplysninger er som regel viktig og generell informasjon mottakeren må få med seg. Påminnelser er noe vi ønsker å hjelpe mottakeren å huske på og bekreftelser er en tilbakemelding om at vi har mottatt forespørselen.


SMS Opplysninger

En opplysning trenger vi ikke nødvendigvis ikke svar på. Og denne kategorien er ofte brukt av store selskaper eller kommuner som trenger å opplyse SMS-listen sin om noe generelt eller akutt.

Det kan være kommunen som trenger å varsle om planlagt veiarbeid, feil på vann- og avløpsnettet, skred- eller rasfare. Eller større selskaper som må sende ut varsler til ansatte om forsinkelser i transport og vareleveranser eller til kundene om økte priser eller tilbakekallelse av et produkt.

SMS Påminnelser

Når vi sender ut en påminnelse ønsker vi gjerne at mottakeren utfører en handling.

Enten det er å hente en pakke på posten, fornye et abonnement eller møte opp til en avtale. En påminnelse er noe vi alle trenger i en hektisk hverdag og SMS er en enkel og effektiv måte for bedrifter å yte god service på.

SMS Påminnelser gir også mulighet til å gi kunden litt ekstra informasjon med en link til landingssiden din. En SMS gir deg mulighet til å vise kunden at du forstår behovet deres samtidig som du kan vise frem de nyeste produktene dine. For eksempel “husk på dette før du møter opp til avtalen” eller “ikke gå glipp av de nyeste podcastene”.

SMS Bekreftelser

Når vi bestiller noe på nett er det fint å få en tilbakemelding på at forespørselen eller bestillingen er mottatt. En bekreftelse viser at alt er i orden og vi tar hånd opp ordren din.

SMS Bekreftelser er en viktig del av kundereisen, og kunden slipper å sitte igjen med spørsmål. I en bekreftelse har vi også mulighet til å takke for bestillingen, vise profesjonalitet og begynne kundeforholdet med en god tone. Har du for eksempel en kundeklubb gir denne type SMS varsling deg mulighet til å invitere dem til å melde seg inn.