For bedrifter Strex Connect

Strex Connect SMS Plattform

Effektiv SMS-markedsføring, varsling og dialog med kundene – for både små og store bedrifter.

Høy åpningsrate og lavere churn med Strex Connect

 Enkel SMS-utsendelse og dashboard med kundedata og statistikker
Webverktøy direkte i nettleseren, eller enkel API-integrasjon mot egne systemer
 Raskere kjøpsprosess med integrasjon av våre mobile betalingsløsninger
Oppgradert, intuitivt og oversiktlig design
Mange muligheter for skreddersydd brukergrensesnitt
Rask innsikt i kampanjer og oversiktlig rapporteringsverktøy
Kampanjeutsendelser med rabattkuponger, tilbud og kortlinker via SMS
Flere bruksområder som kundeklubb, abonnementer, donasjoner og konkurranser
Fokus på stabilitet, sikkerhet og kundesupport

Illustrasjonsfoto sms markedsføring

Bruksområder for SMS-markedsføring med Strex

SMS-markedsføring er en effektiv måte for bedrifter å nå ut til kunder direkte på mobilen. Med Strex Connect kan du enkelt sende målrettede meldinger som når kundene dine på sekunder. Her er noen av de mest populære bruksområdene for SMS-marketing:

Kampanjer og tilbud
Send spesialtilbud, rabattkoder og kampanjeinformasjon direkte til kundenes mobiltelefoner. SMS-kampanjer har svært høye åpningsrater, noe som betyr at meldingene dine blir sett raskt.

Påminnelser og varsler
Reduser uteblivelser og glemt oppfølging ved å sende automatiserte påminnelser om møter, bookinger, fakturaer eller produktleveranser. Dette øker både kundetilfredshet og effektivitet.

Lojalitetsprogram
Belønn lojale kunder ved å sende eksklusive tilbud og belønninger via SMS. Hold kundene engasjert ved å gi dem fordeler de kan bruke direkte fra mobilen. Les mer om SMS Kundeklubb her.

Kundeundersøkelser
Få tilbakemeldinger fra kundene raskt og enkelt ved å sende korte undersøkelser på SMS. Dette gir verdifull innsikt i kundetilfredshet og behov.

Kundeoppfølging
Vår løsning for SMS-markedsføring er et effektivt tiltak for å skape lojalitet etter kjøp. Bruk SMS for å følge opp med personlig tilpassede meldinger som øker lojalitet og gjenkjøp.

Strex Connect gjør det enkelt for bedrifter å administrere og optimalisere SMS-markedsføringen. Plattformen gir deg verktøyene til å lage effektive, målrettede kampanjer som når kundene direkte der de er – på mobilen.

5 ting du kanskje ikke visste om SMS-marketing

Det er en del spennende statistikk rundt SMS-markedsføring, og har du noen tallknusere rundt deg som trenger å overbevises om effekten av SMS, så kan disse tallene hjelpe:

1. Hele 98 % av SMS-meldinger åpnes, og de fleste innen tre minutter etter mottak​. Dette gjør SMS-markedsføring langt mer effektivt enn e-post, som har en gjennomsnittlig åpningsrate på 20-30 %.

2. SMS har en responsrate på opptil 45 %, sammenlignet med e-postmarkedsføring som ligger på rundt 6 %​.

3. Bedrifter ser ofte en konverteringsrate på 29 % eller mer for SMS-kampanjer som inkluderer rabatter og eksklusive tilbud​.

4. Rundt 60 % av forbrukere foretrekker SMS som kanal for påminnelser og varsler. (ideelt om dere gjør timeavtaler og -bookinger)

5. Omtrent 75 % av kundene ønsker å motta tilbud og varsler via SMS​. Tenk over det neste gang du lager et “nyhetsbrev” fult av kampanjetilbud.

Statistikken rundt SMS-markedsføring kommer fra blant annet Gartner, MobileSquared, SlickText og EZ Texting.

Beste praksis for SMS-markedsføring

Strex har lang erfaring med å hjelpe virksomheter i gang med gode SMS-kampanjer og her er noen av tipsene vi gir:

Få samtykke og bygg en god kontaktliste: Det er viktig å innhente eksplisitt samtykke fra kundene før du sender dem markedsføringsmeldinger. Dette sikrer at du når ut til en målgruppe som faktisk ønsker å høre fra deg, samtidig som du overholder personvernregler som GDPR.

Hold meldingene korte og relevante: SMS-marketing gir deg begrenset plass til å formidle budskapet ditt, så det er viktig å være kortfattet og direkte. Fokusér på å formidle én klar oppfordring til handling (CTA) som er lett å forstå og handle på.

Optimaliser timing for utsendelser. Når du sender ut SMS-meldinger, er timing avgjørende for å unngå å forstyrre kundene dine. Dette bør du teste deg frem til, men de fleste bør unngå å sende meldinger tidlig på morgenen eller sent på kvelden

Vær verdifull! For å opprettholde engasjement og lojalitet bør hver SMS tilby noe verdifullt for mottakeren. Dette kan være eksklusive tilbud, rabattkoder, påminnelser eller viktig informasjon som gjør kundens liv enklere.

Vær relevant. Personaliser SMS-markedsføringen basert på kundeatferd og kjøpshistorikk for å gjøre innholdet mer relevant.

Disse praksisene hjelper deg å bygge en effektiv, kundevennlig og lovlig SMS-markedsføringsstrategi, men ta gjerne kontakt med oss for å lære mer. Vi har også et webinar om SMS-markedsføring du kan laste ned her.

Priser og bestilling av Strex Connect

Velg det abonnementet som dekker ditt behov, og få tilgang på noen få minutter!

START
232,- per måned Volumbaserte SMS priser
STANDARD
464,- per måned Volumbaserte SMS priser
PREMIUM
695,- per måned Volumbaserte SMS priser
TOTAL
1399,- per måned

 

 

 

 

 

Ved sending til utlandet tilkommer det en tilleggskostnad – ta kontakt for spesifikk pris i de enkelte landene.

 

Hva inkluderer prispakkene?

Usikker på hva som dekker ditt behov?

For oss er det en selvfølge å sette kunden i fokus, og vi har et svært dedikert salgsteam. Vi snur oss kjapt og vi prøver alltid å tilrettelegge den løsningen som passer best for akkurat deg og din bedrift.

Kundereferanser

Sommerhilsen fra Strex og P4 – Lyden av Ferie Norge

P4 har nylig migrert sin SMS-løsning over til Strex, så når du deltar på Lyden av Ferie Norge, eller får trafikkmeldinger på SMS, går dette via Strex Connect plattformen.

Les mer

Slik sikret onVisit høyere åpningsrate og umiddelbar kontakt med mottaker via SMS

- Plattformen gir oss en transparent oversikt på trafikken, og utviklerne våre synes Strex Connect SDK er enkelt og intuitivt i både bruk og integrering- en utviklers drøm!

Les mer

Nedstengning av Norge, avlyste konserter og Koronerulling

12. mars 2020 kom beskjeden om at hele Norge skulle stenges ned. Da hadde Christer Falck startet firmaet HES & Falck, og den første tanken var: “Hva skjer nå med festivalene og artistene?”

Les mer