Hvordan få flere salg med SMS-markedsføring?

99% av alle nordmenn mellom 12 og 49 år, eier en smarttelefon. Globalt har over 7 milliarder mennesker en mobiltelefon, noe som gjør at SMS-kanalen er et effektivt verktøy for kommunikasjon. Men det er likevel viktig å ha en god strategi for å øke salget. Her er våre 6 beste tips.


Bygg tillit- øk konverteringene

I dag brukes mobilen til mye mer enn å ringe og sende meldinger. Mange leser både nyheter, tar bilder, hører på musikk, eller spiller spill på mobilen. Mange bruker den også til å både starte bilen og varme opp hjemmet sitt. Derfor er mobilen svært viktig for dagens forbrukere og  de fleste kundene dine vil derfor ha den tilgjengelig om du sender dem en SMS.

Og siden åpningsraten på SMS er 98% er dette en ideell kanal bør du bruke denne kanalen for å skape relevante samtaler med kundene dine. Det vil bygge tillit, noe som igjen kan øke kjøpsbeslutningen hos kunden. Og med en link som er inkludert i meldingen kan du få flere konverteringer.

Vær relevant og personlig

Dagens konsumenter blir bombardert med tilbud fra alle kanter. Da er det ikke så rart at de har et behov for å sammenligne de ulike tilbudene de får. Sørg for å sende ut relevant innhold på riktig tidspunkt slik at kunden blir engasjert. Det kan føre til flere salg.

Jobb sammen

For å oppnå best mulig effekt av kampanjene dine, bør markedsførings- og salgsavdelingen jobbe sammen. Pass på at selgerne mottar det samme nyhetsbrevet som kundene dine får. Da kan de kontakte potensielle kunder på bakgrunn av nyhetsbrevet, og vise til innholdet og budskapet der.

Styrk relasjonene med SMS kommunikasjon

Sørg for at SMS er en del av markedsføringsstrategien til bedriften din. Det kan for eksempel være en god ide å sende potensielle kunder en melding med relevant informasjon etter et første møte eller annen kontakt. Det vil vise troverdighet, kunnskap og samtidig kan det styrke fremtidige relasjoner. Det kan også øke konverteringsfrekvensen med 300%. Pass derfor på at SMS blir en naturlig del av salgsprosessen din.

Vær tydelig

De fleste bruker flere kanaler for å øke konverteringene sine. Fordelen med SMS er at du budskapet kommer direkte til mottakeren, og i en kanal han/hun leser. Ved å sende SMS viser du at du har viktig informasjon som du ønsker at vedkommende skal motta direkte. For at mottakeren skal benytte seg av tilbudet må du sørge for at meldingen er kort og klar, og med et tilbud som er lett anvendelig. Husk lenke!

Timing

For å lykkes med SMS kommunikasjon må innholdet, timingen og antall SMS må være relevant for kunden. En relevant tekstmelding kan gjøre at en potensiell kunde bestemmer seg for å kjøpe nå eller senere – eller aldri. SMS kommunikasjon hjelper salgsavdelingen til å selge mer når den brukes strategisk til salgsprosessen. Undersøkelser viser at hele 75% å få tilbud på SMS.

Ved å bruke et fleksibelt SMS-verktøy kan det være nettopp din kampanje fører til flere konverteringer.

Strex Connect

Strex Connect passer for deg som ønsker å  bruke SMS som en direktekanal for kommunikasjon mellom bedrifter og kunder. Tjenesten passer enten dere er en forening, lag eller bedrift. Det er mange bruksområder for SMS som er innbakt i hverdagen, som for eksempel markedsføring, varsling, donasjon og support.