Sånn engasjerer P4 tusenvis av ferierende nordmenn med SMS

P4 er landets største, kommersielle riksdekkende radiokanal med over 2,5 millioner lyttere hver eneste uke! Og uansett om du er med på Lyden av Ferie Norge, Jackpot eller du får trafikkmeldinger på SMS fra P4, så bruker de SMS gateway-løsningen vår Strex Connect. Og det synes vi jo er litt stas. Sånn engasjerer P4 ferieglade nordmenn med SMS!

Mann tekster på mobilen i telt

Publisert 16.12.2020
For P4 og alle deres kanaler er SMS et viktig verktøy for å holde kontakten med lytterne hver dag året rundt – kanskje spesielt gjennom fellesferien. Skal vi tro radiokanalen selv så er de veldig fornøyd med API-løsningen vår Strex Connect Gateway, blant annet har det kommet oss for øret at den er både teknisk bedre og mer moderne enn en løsning de har brukt tidligere.

Tidenes radiosommer!

Jepp, det blir ferie i år også, men P4 snur litt på det og inviterer lytterne til å være programledere! Kanalen ønsker å gi alt for at lytterne skal få mye godt innhold, spennende konkurranser og muligheten til å sende inn en sommerhilsen (selvfølgelig!). Og den nære kontakten med lytterne som er essensiell for kanalen, og SMS er en enkel, effektiv og praktisk måte å opprette holde den.

– Vi tror det blir tidenes radiosommer siden mange tar ferie i Norge, og forventer ca.1,2 millioner daglige lyttere på våre kanaler også i sommer. P4s største aktivitet i sommer er “Lyden av norgesferie”, der lytterne får prøve seg som radioreportere. Ellers går alle de faste konkurransene som normalt gjennom sommeren, og vi får inn flere tusen SMS-er daglig på ulike konkurranser og hilsener fra lytterne, sier Morten Scott Janssen, prosjektredaktør i P4.

SMS er en viktig kanal- P4 valgte Strex

Etter mange år som indirekte kunde valgte P4 å kutte alle mellomledd, og bli en direkte kunde av Strex. De solide eierne Telenor, Telia og Ice ga tillit, og P4 hadde et ønske om mer oversiktlige fakturaer og kundeforhold, og en bedre API-løsning.

SMS-kommunikasjon er en viktig kanal for å holde kontakt med lytterne, og det var derfor naturlig for dem å velge en aktør med sterke eiere og gode tekniske løsninger. Digitaldirektør i P4, Rune Hafskjær, er fornøyd med oppfølgingen fra Strex sin side.

– Det har vært kjempebra oppfølging! Jeg forventet et høyt nivå når man samarbeider med store aktører, og Strex har virkelig innfridd. De har vært proffe, løsningsorienterte og proaktive, og de har løst alt som har dukket opp underveis. De har virkelig fulgt opp – det liker jeg godt, sier Hafskjær.

Jeg ser ikke noen grunn til å ha flere mellomledd når man kan jobbe rett mot de store telecom-selskapene, og de i tillegg har bedre løsninger og bedre priser. Det er jo veldig logisk, legger han til.

Gevinster ved Strex Connect:
– Solide eiere: Telenor, Telia og ICE
– Oversiktlige fakturaer og kundeforhold
– Moderne API-løsning
– Stabil teknisk løsning
– Proff, løsningsorientert og proaktiv leverandør

Det har vært kjempebra oppfølging! Jeg forventet et høyt nivå når man samarbeider med store aktører, og Strex har virkelig innfridd. De har vært proffe, løsningsorienterte og proaktive, og de har løst alt som har dukket opp underveis. De har virkelig fulgt opp- det liker jeg godt, sier Hafskjær.

Jeg ser ikke noen grunn til å ha flere mellomledd når man kan jobbe rett mot de store telecom selskapene, og de i tillegg har bedre løsninger og bedre priser. Det er jo veldig logisk, legger han til.

Bedre og mer moderne API

Utviklerne hos P4 er strålende fornøyd med Strex Connect SMS Gateway og det gikk kjempebra å implementere Strex Connect. P4 ønsket tett integrering med sine egne produksjonssystemer, slik at alt ville fungere fint i de ulike studiene de har med sendinger i mange byer på tvers av hele landet.

– Strex Connect SMS Gateway er mye mer moderne enn den vi brukte før, og de har bedre tekniske løsninger. Jeg liker godt den tette integreringen med våre egne systemer, og nå bruker vi nesten ikke Strex sine systemer i det hele tatt. De ligger bare i bakkant. Våre folk er inne i våre produksjonssystemer, og det er en veldig god merverdi. Og så blir det litt bedre økonomi i det når man tar bort en mellommann. Alt blir litt enklere og teknisk lettere. Utviklerne våre ble veldig glade for å få Strex Connect, sier Hafskjær

 

Knapp eller, snakk med en av våre rådgivere

 

Les mer om hvilke gevinster andre kunder har opplevd med Strex connect:

Zisson AS bruker SMS-varsling som avgjørende del av arbeidsflyten

Strex har vært foretrukket betalingsløsning for SlagAppens medlemmer