Sommerhilsen fra Strex og P4 – Lyden av Ferie Norge

Sommeren står for døren, og lite ante vi om hvordan denne sommeren ville bli. Vi har alle måttet tilpasse oss en ny hverdag. En Norgesferie kan by på mange flotte opplevelser, og med deg på øret kan du ta med deg P4 – Lyden av Ferie Norge. P4 har nylig migrert sin SMS-løsning over til Strex Connect, så når du deltar på Lyden av Ferie Norge, Jackpot eller får trafikkmeldinger på SMS, går dette via Strex Connect plattformen.

A man and a woman using a smart phone in a tent near by the lake.

For P4 og alle deres kanaler er sms et viktig verktøy for å holde nærkontakten med lytterne hver dag året rundt- også gjennom sommeren. De er svært fornøyd med API- løsningen til Strex Connect, siden det er en teknisk bedre og mer moderne løsning enn den de brukte før.

Tidenes radiosommer!

P4 er landets største, kommersielle riksdekkende radiokanal med over 2,5 millioner lyttere hver uke. Og siden mange skal feriere i Norge i år, forventer P4 tidenes radiosommer! Derfor skal de jobbe hardt for å gi lytterne mye godt innhold, mange spennende konkurranser og selvfølgelig muligheten til å sende inn hilsen. For P4 er nærkontakten med lytterne helt essensiel- og en av de viktigste kanalene for dem er SMS.

Vi tror det blir tidenes radiosommer siden mange tar ferie i Norge, og forventer ca.1,2 millioner daglige lyttere på våre kanaler også i sommer. P4s største aktivitet i sommer er “Lyden av Ferie Norge”, der lytterne får prøve seg som radioreportere. Ellers går alle de faste konkurransene som normalt gjennom sommeren, og vi får inn flere tusen sms daglig på ulike konkurranser og hilsener fra lytterne, sier Morten Scott Janssen, prosjektredaktør i P4.

SMS er en viktig kanal- P4 valgte Strex

Etter mange år som indirekte kunde valgte P4 å kutte alle mellomledd, og bli en direkte kunde av Strex. De solide eierne Telenor, Telia og Ice ga tillit, og P4 hadde et ønske om mer oversiktlige fakturaer og kundeforhold, og en bedre API-løsning.

SMS-kommunikasjon er en viktig kanal for å holde nærkontakt med lytterne, og det var derfor naturlig for dem å velge en aktør med sterke eiere og gode tekniske løsninger. Digitaldirektør i P4, Rune Hafskjær, er fornøyd med oppfølgingen fra Strex sin side.


Gevinster ved Strex Connect:
– Solide eiere: Telenor, Telia og ICE
– Oversiktlige fakturaer og kundeforhold
– Moderne API-løsning
– Stabil teknisk løsning
– Proff, løsningsorientert og proaktiv leverandør

Det har vært kjempebra oppfølging! Jeg forventet et høyt nivå når man samarbeider med store aktører, og Strex har virkelig innfridd. De har vært proffe, løsningsorienterte og proaktive, og de har løst alt som har dukket opp underveis. De har virkelig fulgt opp- det liker jeg godt, sier Hafskjær.

Jeg ser ikke noen grunn til å ha flere mellomledd når man kan jobbe rett mot de store telecom selskapene, og de i tillegg har bedre løsninger og bedre priser. Det er jo veldig logisk, legger han til.

Bedre og mer moderne API

Utviklerne hos P4 er strålende fornøyd med API-løsningen til Strex, og det gikk kjempebra å implementere Strex Connect. P4 ønsket tett integrering med sine egne produksjonssystemer, slik at alt ville fungere fint i de ulike studiene de har med sendinger i mange byer på tvers av hele landet.

Strex sin API er mye mer moderne enn den vi brukte før, og de har bedre tekniske løsninger. Jeg liker godt den tette integreringen med våre egne systemer, og nå bruker vi nesten ikke Strex sine systemer i det hele tatt. De ligger bare i bakkant. Våre folk er inne i våre produksjonssystemer, og det er en veldig god merverdi. Og så blir det litt bedre økonomi i det når man tar bort en mellommann. Alt blir litt enklere og teknisk lettere. Utviklerne våre ble veldig glade for å få Strex Connect, sier Hafskjær

 

Knapp eller, snakk med en av våre rådgivere

 

Les mer om hvilke gevinster andre kunder har opplevd med Strex connect:

Zisson AS bruker SMS-varsling som avgjørende del av arbeidsflyten

Strex har vært foretrukket betalingsløsning for SlagAppens medlemmer