Slik sikret onVisit høyere åpningsrate og umiddelbar kontakt med mottaker via SMS

Etter at onVisit kom i gang med SMS varsling via Strex Connect, opplevde de at åpningsraten var på nesten 100%. Utviklerne til onVisit synes Strex Connect SDK var enkelt og intuitivt i både bruk og integrering- en utviklers drøm!

smilende mann på kontor

Publisert 16.12.2020
onVisit er Nordens største løsning på besøksregistrering. Løsningen skal sikre at alle gjester opplever en profesjonell og positiv mottakelse når de kommer til en bedrift, og en rask respons fra besøksmottaker. Utfordringen var at bedriftskundene ofte opplevde at gjestene ble sittende i resepsjonen og vente.

Derfor ønsket de en presis måte å nå både de ansatte og gjestene sine på, og onVisit var tidlig ute med å legge til rette for toveis kommunikasjon med kontaktinfo til begge deltakerne av møtet. I tillegg kan besøkende sjekke inn helt berøringsfritt ved innsjekk, ettersom de får en QR kode som blir overført til adgangssystemet. Dette gir god overvåkning og styring.

– Strex Connect SMS er enkelt og intuitivt, og vi har nå en stabil SMS løsning som en del av vårt tilbud, sier Håkon Inngjerdingen fra onVisit.

Digitaliseringen har nådd resepsjonene

I dag er det 2000 bedrifter som bruker onVisit, deriblant Aker Solutions, Sintef, Tine, Europris, Komplett og Rema 1000. Den selvbetjente besøksregistreringen passer godt for ubemannede og delvis bemannede resepsjoner, og den digitaliserer rutiner som bidrar til innsparing av personalressurser, adgangskontroll og sikkerhet. onVisit synes Strex er veldig kompetente, fleksible, produktive og ikke minst veldig greie å jobbe med.


Gevinster ved Strex Connect:
– 100 % åpningsrate
– Umiddelbar kontakt med mottaker
– Enkel og intuitivt SDK
– Stabil plattform
– Full oversikt over sendte SMS

– Strex Connect er en aktør som har mye erfaring innen SMS, og det er en stor fordel med den gode erfaringen de har med både oppetid, datasenter og backend. Løsningen er veldig funksjonell og tidsriktig med mulighet for god rapportering som innebærer kontinuerlig oversikt på trafikken som igjen gir oss god kontroll, sier Håkon.

Gevinster med Strex Connect

Etter at onVisit kom i gang med Strex Connect, opplevde de at sending og åpningsraten var på opp i mot 100% på utsendt SMS, og at beskjeden via SMS ble lest umiddelbart. Når en kunde anskaffer onVisit besøkssystem gir onVisit full support og drift, samt god oversikt og overvåking av trafikk på hvilke meldinger som er levert og hvilke som feilet.

– Plattformen gir oss som kunde en transparent oversikt på trafikken, og deres SDK (Software Developer Kit) er veldig bra, noe som gjør det enkelt for oss å skrive støtte, sier Håkon. I fremtiden skal vi utvikle funksjonen «SMS gruppevarsling» hvor man kan bruke onVisit til presis kommunikasjon i f.eks AD (beredskapsfunksjon f.eks vestlandet) og da blir SMS den foretrukne kanalen, legger han til!

 

Knapp 
Eller, snakk med en av våre rådgivere

 

 

Les mer om hvilke gevinster andre kunder har opplevd med Strex connect:

Zisson AS bruker SMS-varsling som avgjørende del av arbeidsflyten

Strex har vært foretrukket betalingsløsning for SlagAppens medlemmer