Favrit – effektiv kundekommunikasjon via SMS

Publisert 19.12.2023
Det enkle og fleksible kassesystemet, Favrit, benytter Strex sin løsning for SMS kommunikasjon. Favrit tilbyr smarte løsninger for restauranter og barer, og har vært kunde hos Strex siden 2020. Plattformen Favrit er laget for å gi serveringsbransjen et bedre verktøy, og gjør det enklere å håndtere betalinger, bestillinger og drift av restaurant.

Vi har tatt en prat med Nils Albjerk, Head of Operations, i Favrit for å høre om hvordan SMS-løsningen via Strex fungerer.

Hvordan kom dere frem til den løsningen som dere endte opp med?

Vi trengte en løsning for SMS-kommunikasjon med kundene, og så etter en fleksibel SMS-løsning der vi kunne sende og motta SMS med de sikreste og mest effektive API-ene. API-ene var enkle å forholde seg til ettersom Strex leverer både Rest API og SDKer, som vil si at det er enkelt å integrere med våre løsninger.

Hvordan bruker dere Strex sin tjeneste?

Favrit benytter Strex sin SMS-løsning til å sende ut SMS påminnelse når bestillingen er klar til henting. I tillegg benyttes engangspassord (OTP) via Strex SMS API, som kundene trenger for verifisering ved innlogging i Favrit appen. Vi benytter Strex SMS API både i Norge, og der vi er til stede globalt.

Hvorfor bruker dere SMS som kommunikasjonskanal?

SMS er en effektiv måte å kommunisere med våre kunder på, slik at de får rask og direkte informasjon. Våre kunder ønsker en SMS-påminnelse når matbestillingen er klar for henting.

Hva synes dere om samarbeidet med Strex?

Strex er innovative, kundeorientert og enkle å samarbeide med. Her er det enkelt å bli kunde, og vi føler vi har fått tett oppfølging gjennom kundeforholdet av Nicholas og Johan.

Takk for praten Nils! Ønsker du å vite mer om Strex kommunikasjonsløsninger? Kontakt oss her