Publisert 15.12.2020
Det var den enkle og raske onboardingen som gjorde at EasyPark ønsket å ha Strex som en av betalingsmetodene i appen sin.
«Det er raskt og enkelt å betale med Strex. Dessuten kommer regningen på mobilregningen og det er en fordel for kundene våre. Telefonen har man alltid tilgjengelig, så det er en verdi å ha betalingsmuligheten der», sier Ludvik Eide Markedsansvarlig EasyPark. «- Vi er en god match», legger han til.
Friksjonsfri parkering
EasyPark lanserte appen sin i 2013, og i dag gjøres nærmere 60 % av alle parkeringer i Norge via den. Appen fungerer i 25 land og i Norge har 90% av alle bilister(norsk sertifikat) lastet ned appen. Kundene ønsker friksjonsfri parkering, og takket være Strex slipper de å tenke på verken lommebok eller bankkort.
«Folk skal ikke parkere lenger, de skal bare fra A til B, og trenger et sted å stoppe på veien. Da er det behagelig å slippe å finne frem lommeboken, mynter og/eller bankkort hver gang», sier Eide.
Og siden betalingen trekkes fra mobilregningen, er det ikke noe problem om bankkortet går ut. Det er en stor fordel for EasyPark, for da slipper de problemer med transaksjonene.
«Strex er enklere operasjonelt for oss, ettersom trekkene alltid går gjennom. Vi slipper feiltrekk, og vi slipper all den oppfølgingen med SMS og mail som et utgått bankkort krever», sier Eide.
Strex er et enkelt valg
Da EasyPark ble tilgjengelig på Gardermoen for noen år siden var det promotører til stede som hjalp kundene med å laste ned appen, for å komme i gang med EasyPark. Mange av promotørene opplevde at Strex var en enkel måte å onboarde kundene på, og valgte derfor å vise Strexs` løsning til mange.
Fleksible og imøtekommende
Ludvik Eide og EasyPark er veldig fornøyd med det gode samarbeidet de har med Strex. Han synes Strex er både fleksible, imøtekommende og dyktige på å holde dem oppdatert på informasjon. De har hatt flere gode kampanjer sammen, og med sterke eiere som Telenor, Telia og ICE i ryggen fremstår de både trygge og solide.
«Er fokuset på kunden og ambisjonene vekst, så burde Strex være et naturlig valg. For hvis du ikke har gode, fleksible måter å få betalt på, så har det mindre å si hvor bra produktet ditt er. Du har et kort vindu der kunden er i betalingsmodus, så det gjelder å utnytte det slik at betalingen blir så friksjonsfri som mulig for sluttkunden. Her er Strex et enkelt og smidig valg- vi er glad i Strex», avslutter Eide.
Integrer dine betalingsløsninger med SMS markedsføring
Visste du at Strex også leverer trygg og enkel SMS markedsføring? Det er mange bruksområder for SMS som er innbakt i hverdagen, som for eksempel markedsføring, varsling, donasjon, abonnementstjenester og support.
Integrer SMS markedsføring med dine eksisterende betalingsløsninger hos Strex på 1-2-3.