Slik setter du opp en SMS-kampanje som konverterer

mann som ser på telefonen

Publisert 02.09.2021
Flere forstår verdien av å bruke SMS for å få flere klikk, svar og salg på sine markedsføringskampanjer. SMS har en åpningsrate på 98 % og det er nesten åtte ganger mer sannsynlig å få svar på SMS enn på e-post!

Vi gir deg sjekklisten du trenger for å sette opp en god SMS-kampanje;

1. Send riktig innhold til rett tid.

Analyser tidligere kampanjer du har gjennomført. Se når SMSene har blitt åpnet og hvilket budskap som har ført til flest klikk på lenker. Personaliser og segmenter SMSene dine slik at du oppfattes som relevant. For eksempel så ønsker ikke noen som ikke har hund SMS om hundeutstyr.

2. Hold deg kort og relevant.

Med SMS må du gjøre deg raskt forstått, og samtidig inkludere relevant informasjon og en tydelig CTA (call to action). En enkel tommelfingerregel er å begynne med det viktigste først; har du et ekstra godt tilbud bør dette være det første man leser.

3. Fortell i SMSen når kampanjetiden gjelder.

Ved å angi en utløpsdato eller gyldighetstid unngår du at sluttbrukeren kommer dagen etter at tilbudet er utgått.

4. Kampanjekoder gir deg mulighet til å følge salget.

Bruk gjerne en unik kampanjekode slik at du faktisk kan måle salget fra SMS-kampanjen. Eller bruk en unik kobling som bare brukes i SMS kampanjen. Unike kampanjekoder vil gi kunden en følelse av at de er viktige for deg, og spesielt hvis du tilbyr dem spesialtilbud for å være en lojal kunde.

5. Legg inn en mulighet for å melde seg av.

Det er strenge regler når det gjelder GDPR og utsendelse av SMS, derfor er det viktig at du alltid inkluderer en instruks for hvordan mottaker kan melde seg av SMS-listene deres. Gi kundene gode tilbud så de ikke ønsker å melde seg av.

6. Ha en tydelig avsender

Det er viktig at det kommer tydelig frem hvem som er avsenderen av SMS-en. Da er det større sjanse for at mottakeren faktisk leser SMS-en, og ikke sletter meldingen. Ved hjelp av SMS-markedsføring kan du vise nye kunder at din virksomhet er forpliktet til å gi god kundestøtte og en personlig kundeopplevelse. Dette kan forbedre din troverdighet. Les våre tips til valg av Gateway leverandør.

CTA Strex connect SMS Gateway