Sånn treffer du millennials med en enklere betalingsløsning

Millennials er egentlig ikke så bortskjemte, det er bare det at teknologien har gjort hverdagen så mye enklere. Internett lærte dem å handle bryllupsgaver samme dag, signere arbeidskontrakter i bilen og streame samtidig som man sveiper seg til en ny livspartner. Man liker det enkelt – det gjelder digitale betalingsmetoder også.

Millennials utgjør majoriteten av arbeidsstyrken i samfunnet, og la oss bare si det én gang for alle: vi hater å føle oss undervurdert av merkevarer.

Her er våre 4 viktigste kriterier for en optimal betalingsløsning:

1. Tilgjengelighet

– dette er én av de viktigste faktorene som påvirker konverteringsraten ved digitale kjøp. På veien til gjennomført betaling synker tålmodigheten litt for hvert steg kunden må gjennom. Når tålmodigheten tar slutt, gir vi mest sannsynlig opp og handler heller et annet sted.

Millennials er limt til telefonen, og derfor er den også den enkleste måten for oss å handle på. Skal vi for eksempel kjøpe brus fra en automat og vi kan velge mellom å lete etter bankkortet eller bruke telefonen, er valget ganske enkelt – telefonen holder vi jo allerede i hånda…

Det samme prinsippet gjelder også hvis vi skal kjøpe noe i en app; hvis det kan fikses der og da, og vi slipper å gå inn og ut av appen, handler vi antakelig oftere. Det beste er hvis det tilrettelegges sånn at det kreves minimalt av oss for å gjennomføre kjøpet. Som å donere til Frelsesarmeen på en SMS før jul, eller kjøpe konsertbilletter til meg og kjæresten.

2. Tid

– Dette er mangelvare i livene våre! Det tar rundt 15 sekunder å gjennomføre en betaling med bankkort, men med telefonen tar det nøyaktig 6 sekunder. Det er 7 sekunder spart, og som de travle menneskene vi er, kan vi bruke den tiden på å sjekke hva som er nytt på Instagram.

 

Derfor passer Strex som betalingsmetode for millennials:1. Betaling uten kredittkort eller egen app 2. Gratis for privatpersoner3. Alle kjøp legges rett på mobilregningen 4. Full oversikt over kjøp på Min Side

 

3. Tillit

– Tillit oppnår merkevarer ved å levere det de lover, beskytter forbrukerdata, respekterer personvernet og kommuniserer med oss med åpenhet og integritet. Millennials som allerede kjenner til en merkevare har også lettere for å godta andre produkter eller tjenester fra samme leverandør. Hvis vi (mot formodning) skulle finne på å bytte til et annet brand har vi forhørt oss med de vi kjenner, lest oss opp på kundevurderinger og noen av oss tar til og med kontakt med kundeservice på sosiale medier.

4. Sikkerhet

– Vi har vel alle havnet en gang eller to i en ukjent bakgate på internett; en chat som tok en ubehagelig vending eller en godkjenning som har resultert i at harddisken ble slettet. Noen har til og med blitt frastjålet identiteten sin! Klart at dette gjør oss litt utrygge og skeptiske når vi skal gi bort kortdetaljer og personlig informasjon til fremmede.

Behovet for å vite at vi handler gjennom er stabil og sikker løsning er viktig for oss, her er en betalingsløsning vi stoler på viktig – den lager et ekstra lag av beskyttelse i de digitale transaksjonene våre. Et godt eksempel på en sånn løsning er når det er mobilregningen vår som belastes for beløpet, og ikke en ukjent nettside som vil ha bankkortdetaljene våre.

Kort oppsummert

Millennials liker å handle enkelt, men det kan ikke gå på bekostning av tilliten og tryggheten vår når vi er online. Hvis vi kjenner til merkevaren din, eller betalingsløsningene du bruker, tar vi gjerne imot tilbud, rabatter og vi trykker på linkene dine uten å blunke.

For oss er det egentlig ingen forskjell mellom et trykk, et sveip eller det å manuelt trekke kortet. Men det er viktig å huske på at vi er en generasjon som har blitt oppdratt av internett til å vite hva vi burde forvente oss når det kommer til de daglige transaksjonene våre.

Så om du ønsker å holde deg inne med millennials er det viktig at du som avsender opptrer oppriktig og benytter deg av moderne løsninger, sånn at vi opplever at vi samhandler med en bedrift som tar de digitale handlevanene våre på alvor.