Strex Connect -en raskere og mer oversiktlig SMS-plattform

Story House Egmont har vært kunde hos Strex i flere år, og brukt Strex Connect betalings- og SMS-tjenester siden 2019. Selskapet er Norges største utgiver av blader, digitale tjenester, magasiner og tegneserier til voksne, barn og unge. Gjennom historiefortelling og digital innovasjon utvikler de morgendagens medier.

Publisert 24.05.2022
Før Story House Egmont ble kunde hos Strex brukte de en SMS-plattform som ikke dekket deres behov, så de trengte et nytt system som kunne løse deres utfordringer. De gjorde en vurdering av flere SMS-plattformer i markedet og to potensielle leverandører var med videre i prosessen, men det var kun Strex som kunne dekke alle deres behov.

-Det ble en del runder med tanke på behovsavklaring da systemet vi trengte var omfattende med mange integrasjoner, og vi måtte være sikre på at vi ville få dekket våre behov. Vi valgte Strex ettersom de kunne bli vår totalleverandør, samt at de var på ballen hele tiden med god oppfølging. Vi følte oss trygge på valget, og hadde hele tiden en god magefølelse, sier Jørgen Wang, Digital Markedsfører hos Story House Egmont.

Etter at Story House Egmont begynte å bruke Strex Connect, oppleves det som en helt ny verden.

Jørgen forteller:

-Strex Connect er raskere, mer oversiktlig og responsivt, og vi stoler på systemet. Før måtte vi vente på å se resultater, men nå er det oppdatert og live data. Vi kan ha tilpasningskrav til brukergrensesnitt som blir laget på vårt initiativ hvis vi har behov for det, og dette er viktig for oss ettersom vi utvikler mange kodeord. Vi blir på en måte med på utviklingen ved at Strex tilrettelegger, noe som resulterer i et tett og godt samarbeid. I tillegg opplever jeg at ting vi lurer på blir tatt tak i raskt, og at brukergrensesnittet utvikles. Strex er løsningsorienterte, og fikser det vi ønsker.

Story House Egmont har mange kampanjer, og trenger en god SMS-plattform som kan løse dette. Primært bruker de Strex Connect for å ta betalt for deres produkter gjennom SMS-basert bestilling. Dette løser Strex Connect ved at kunden både bestiller og kjøper et produkt ved å sende en enkel SMS med spesifisert kodeord for den enkelte kampanje; som for eksempel ved å sende SMS med kodeord HJE5 til 2205 for å bestille abonnement på Hjemmet.

-Vi gir terningkast 6 på produkt og leveranse. Vi er avhengig av et støtteapparat, og Strex leverer i alle ledd med god oppfølging. Vi opplever meget god service og høy kompetanse hos Strex, noe som er viktig for oss, avslutter Jørgen.

Her kan du lese mer om Strex Connect.

Klikk her for å lese mer om hvilke produkter Story House Egmont tilbyr.