Sharebox bygger merverdi gjennom digitalisering av kundereisen – SMS er en viktig del av kundedialogen

Daglig leder og gründer Arne Eivind Andersen ved oppstart av S32- modellen hos en Autostrada forhandler.

Publisert 05.09.2022
Sharebox har hatt et godt og tett samarbeid med Strex i ca 4 år, og har gode erfaringer med SMS plattformen Strex Connect. Selskapet som hadde sin oppstart i 2016, har vokst betydelig de siste årene og fått en sterk posisjon med kunder over hele verden. De opererer i hovedsak i bilsegmentet med bilverksteder, bilforhandlere, bilutleiekjeder, men også i andre segmenter som leilighetsutleie. Deres skybaserte programvareløsning kombineres med selvbetjente nøkkelautomater for kunde- og betalingsadministrasjon, og fokuset deres er å utvikle den beste, selvbetjente kundeopplevelsen i en digital hverdag for å oppnå fornøyde kunder.

-Da vi kom i kontakt med Strex var hovedgrunnen at vi trengte noen med god kompetanse innenfor SMS varslinger- og dialog. Det er avgjørende at meldingen når frem til sluttbrukere, uavhengig av operatører nasjonalt og internasjonalt. SMS’en starter ofte kundereisen i våre løsninger og er derfor et viktig element i kundeopplevelsen. På daværende tidspunkt hadde vi en leverandør som ikke klarte å gjøre det, forteller CTO og Co-Founder i Sharebox, Leif Arne Dalane.

Da Sharebox skulle finne riktig løsning, gjorde de en screening av markedet på leverandører av SMS løsninger. De foretok en løpende vurdering, og prøvde å finne ut hvilken leverandør som fungerer best for Sharebox sine tjenester, samt hva som oppleves enkelt for kunden. Det måtte være så enkelt som mulig, da det er viktig at det er en best mulig kundeopplevelse. Etter å ha tatt en runde på de ulike leverandørene i markedet, ble Strex valgt som en av leverandørene.

-Dette var en konkret case der ting ikke fungerte, og da kom Strex inn, bistod oss i tilpasning av riktig leveranse og løsning, samt viste at de har høy kompetanse innen SMS kommunikasjon. Jobben med integrasjoner ble gjort en gang, og så oppdateres ting underveis. Det har vært god dialog fra oppstart, og deres kompetanse kom fram og løste problemene vi hadde allerede da, sier Leif Arne.

Kjetil Faye Lund, CMO i Sharebox, forteller videre:
-Vi opplever at Strex sin SMS-løsning fungerer sømløst, og gir en flytende kundereise uten friksjon.

Sharebox har utviklet sin egen teknologi med åpen API, og bruker SMS plattformen Strex Connect i SMS kommunikasjon i forbindelse med bestilling av reservasjon, åpne skap, samt henting- og leveringsinformasjon. De har også utviklet en frittstående, utendørs safe for bilnøkler med høy sikkerhet.

-Det har vært et godt samarbeid med Strex siden det ble etablert, og vi er mest i dialog angående den tekniske delen. Vi er fornøyde med oppfølgingen, og det har ikke vært noen utfordringer, sier Kjetil.

-Når tjenesten ikke merker at en har en leverandør, så er jo det et tegn på at det egentlig går veldig bra, altså ingen issues, sier Leif Arne fornøyd.

Videre tilføyer han:
-Vi opplever at løsningen til Strex fungerer knirkefritt i hverdagen, noe vi er helt avhengig av.

Ønsker du å lese mer om Sharebox, kan du se her: https://sharebox.global/