Med SMS ble budskapet umiddelbart lest

Da Nokas Skadedyrkontroll innførte SMS varsling via Strex Connect, opplevde de at informasjonen de sendte ut faktisk ble lest, og at kundene var bedre forberedt da de kom på besøk.

Nokas Skadedyrkontroll er ledende innenfor forsikring og spesialiserer seg på skadesaker forårsaket av skadedyr. Med den økende forekomsten av skjeggkre i mange boliger og leiligheter, ble det behov for bygningsovergripende tiltak. Nokas trengte derfor en god løsning for å koordinere ut informasjonen om tiltakene til beboere. Strex Connect ble løsningen, og Emil Blom Onshuus fra Nokas er svært fornøyd med valget.

– For å få bukt med skjeggkre må man bekjempe skadedyrene i alle leilighetene i ett bygg, slik at det ikke blir vandring mellom leilighetene. Vi ønsker å behandle flere leiligheter på samme dag så vi slipper å reise frem og tilbake. Dermed ble det behov for synkronisert informasjon til beboerne, noe Strex løste på en veldig god og sømløs måte, sier Emil.


Gevinster ved Strex Connect:
– Rask og effektiv varsling
– Umiddelbar kontakt med mottaker
– Sømløs løsning
– God kundesupport
– Full oversikt over sendte SMS

Tidsbesparing med Strex

Før Nokas ble kunde av Strex brukte de e-post som kommunikasjonskanal. Denne e-posten ble sendt til borettslagets styreleder som sendte informasjon videre til beboerne. Tidvis var de også ute og hang opp beskjeder på oppslagstavler. Dette var både tidkrevende og lite effektivt.

De opplevde ofte at informasjonen de sendte ut ikke kom gjennom, og at kundene derfor ikke var forberedt. Det å få sendt direkte meldinger til beboerne om når de kommer, og hvordan de kan forberede seg, har bidratt til at Nokas nå kan kommunisere raskt og effektivt. Jevnt over får de nå gode tilbakemeldinger fra både beboere og styreledere.

– Løsningen fra Strex Connect er også tidsbesparende ved at vi får avdekket spørsmål og misforståelser i forkant. Vi legger også ved en informasjonsvideo som viser hva vi skal gjøre i boligen deres. På denne måten får beboerne mulighet til å forberede seg ved å være tilgjengelig og fjerne møbler slik at vi kommer til der det er behov, sier Emil.

Sømløs løsning

Både Nokas og sluttkundene er svært fornøyd med sms-kommunikasjonen. Strex Connect fungerer sømløst, og sluttkundene får riktig informasjonen til rett tid.

– Strex har vært helt genialt her. Så fort vi har avtalt med styret om tidspunkt, sendes det en sms til beboerne to uker i forveien, og en påminnelses-sms dagen før. Teamet i Strex er løsningsorienterte, dynamiske og positive. De tilpasser seg raskt de ulike situasjonene. Teamet er også åpne om hvordan SMS kan brukes mest mulig kostnadseffektivt, sier Emil.

Ønsker du å vite mer om Strex Connect?

Send en SMS med kodeord Kontakt til 2222 eller fyll ut dette skjemaet, så kommer vi raskt tilbake til deg.

Les mer om hvilke gevinster andre kunder har opplevd med Strex Connect:

Zisson AS bruker SMS-varsling som avgjørende del av arbeidsflyten

OnVisit opplevde at åpningsraten var på nesten 100%