Hjem Noen har lurt på:

Kan jeg splitte fakturaen slik at arbeidsgiver ikke belastes for privat bruk?

Ja, det kan du! Som bedriftskunde hos Telenor, Telia og ICE kan du dele fakturaen din slik at bedriften ikke betaler for betalinger de ansatte gjennomfører med mobilen.

Her finner du mer informasjon om hvordan du kan splitte fakturaen din:

Hva er Strex og hva skiller Strex fra andre mobilbetalingsløsninger?

Strex er en betalingsformidler som eies av Telenor, Telia og Ice. Med Strex kan du enkelt betale uten kredittkort, bankkonto eller app. Det eneste du trenger er en mobiltelefon og ditt telefonnummer, og alle betalingene belastes mobilregningen din.

Hvor kan jeg bruke Strex?

Har du betalt parkering, kjøpt en bussbillett eller kinobillett? Eller donert til en veldedig organisasjon med mobilen din? Da er sjansen stor for at du har brukt Strex. I dag kan du betale med Strex hos over 1.000 utsalgssteder, og mange flere er på vei.

Hvorfor får jeg kvitteringsmelding fra Strex?

For de fleste kjøp får du kvitteringsmelding fordi vi plikter å informere våre kunder om at det er gjennomført en betalingstransaksjon, hvem som har utført betalingstransaksjonen, samt hvordan du kan komme i kontakt med oss ved spørsmål. Dette gjelder imidlertid ikke hvis du for eksempel inngår et abonnement, da du ved bestilling samtidig bekrefter framtidige kjøp. Om du ikke ønsker å motta kvitteringsmeldingen kan du endre dette på strex.no/Min Side. Her finner du også full oversikt over dine betalingstransaksjoner.

Hvor finner jeg oversikt over hva jeg har kjøpt med Strex?

Du kan enkelt logge deg inn på Min Side for å få opplysninger om hva du har kjøpt og når kjøpet ble foretatt.

Når du har donert penger til et veldedig formål, kjøpt en vare eller tjeneste via SMS eller valgt Strex/mobilregning som betaling i en app eller nettbutikk, vil det også stå Strex på mobilregningen.

Hvorfor står det Strex på mobilregningen min?

Når du har donert penger til et veldedig formål, kjøpt en vare eller tjeneste via SMS eller valgt Strex/mobilregning som betaling i en app eller nettbutikk, vil det på mobilregningen stå Strex på disse beløpene. Du kan enkelt logge deg inn på Min Side for å få opplysninger om hva du har kjøpt og når kjøpet ble foretatt.

 

Jeg ønsker ikke å belaste mobilregningen min – hva gjør jeg?

Du kan logge inn på Min Side og legge inn ditt betalingskort.

Kan alle mobiltelefoner bruke Strex?

Du kan bruke Strex uavhengig av hvilken type mobiltelefon du har – du trenger kun et mobilnummer.

Hvorfor krever dere fødselsnummer for å registrere meg/logge inn på Min Side?

Strex har e-pengekonsesjon fra Finansdepartementet og er underlagt strenge krav fra Finanstilsynet. Det er viktig å sikre din identitet sånn at vi ikke gir informasjon om deg til uvedkommende. Personnummeret er en sikker identifikator i forhold til å sikre at vi gir informasjon til riktig person.

 

Jeg har ikke bestilt dette og har ikke godtatt betaling via mobilregningen – hvem kan jeg kontakte?

Klager og henvendelser angående en tjeneste eller vare, skal rettes til leverandøren av varen/tjenesten. Du kan logge deg inn på Min Side for å se alle dine betalinger. Du kan klikke deg inn på hver enkelt transaksjon for å se ytterligere detaljer og kontaktinformasjon til tjenesteleverandøren.