Spørsmål og svar

Her får du svar på dine spørsmål om Strex.

  1. Svar

    Strex er den eneste norske mobilbetalingsløsningen som er 100 % mobil. Med Strex kan du betale uten kredittkort, bankkonto eller en egen betalingsapp. Det eneste du trenger er en mobiltelefon og ditt telefonnummer, og alle betalingene belastes mobilregningen din.

  2. Svar

    Har du betalt parkering, kjøpt en bussbillett eller donert til TV-aksjonen med mobilen din? Da er sjansen stor for at du allerede har brukt Strex. I dag kan du betale med Strex hos mange utsalgssteder, og mange flere er på vei.

  3. Svar

    Du kan betale med Strex med de aller fleste mobilabonnement i Norge, p.t. Telenor, Telia, OneCall, My Call, Chess, Talkmore, Dipper og Ice.net.

  4. Svar

    Når du har donert penger til et veldedig formål, kjøpt en vare eller tjeneste via SMS eller valgt Strex/mobilregning/telefonregning som betaling i en app eller nettbutikk, vil det på mobilregningen stå Strex på disse beløpene. Du kan enkelt logge deg inn på Min Side for å få opplysninger om hva du har kjøpt og når kjøpet ble foretatt.

  5. Svar

    Arvato har overtatt inndrivelsen av skyldig beløp fra Strex.

  6. Svar

    Hvis du har spørsmål vedr. betalingen er det Arvato du skal kontakte.

    Hvis du har spørsmål vedr. transaksjonene så kan du logge deg inn på strex.no/minside for å få full oversikt over alle dine kjøp.

  7. Svar

    Strex er en betalingsformidler, som mottar informasjon fra en leverandør om at mobilnummeret ditt skal belastes med kr XX for en tjeneste du har mottatt.

    Logg deg inn på MinSide for å se flere detaljer om belastningen.

     

  8. Svar

    Klage og generelle henvendelser angående tjeneste eller vare bør rettes til leverandøren av varen/tjenesten. Du kan også logge deg inn på MinSide for å se alle detaljer om dine betalinger. For mer informasjon om klagebehandling, se her: https://strex.no/kundeservice/kontakt-oss eller les de generelle vilkårene våre. strex.no/kundeservice/generelle-vilkar

     

  9. Svar

    Hvis du ikke får det du har betalt for må du i første omgang ta kontakt med leverandøren av varen. Har du for eksempel brukt mobilen til å betale for en brus som ikke kommer ut av brusautomaten, skal du finne kontaktdetaljer på automaten slik at du kan få gitt beskjed til de som drifter den.

  10. Svar

    Prisene på varer og tjenester bestemmes ikke av Strex, men av leverandøren. Er du uenig i beløpet du har blitt fakturert, ber vi deg kontakte leverandøren du har bestilt tjenesten fra. For å se detaljer om betalingen, inkl. leverandør, dato, klokkeslett og tjeneste/varetype anbefaler vi å logge deg inn på MinSide.

  11. Svar

    Strex har e-pengekonsesjon fra Finansdepartementet og er underlagt strenge krav fra Finanstilsynet. I tillegg må vi være sikre på at vi ikke viser informasjon om deg til uvedkommende.

  12. Svar

    Informasjon om Strex Partner og Brukersteder finner du her. Eller du kan logge deg inn på MinSide.

  13. Svar

    Noen varer og tjenester er konsesjonsbelagt. Det betyr at du må inngå en avtale med oss for å kunne betale via mobilregningen. Når du registrerer deg og aksepterer våre vilkår er avtalen inngått, og du kan da handle fritt overalt der Strex er tilgjengelig som betalingsmiddel. Du trenger kun å registrere deg en gang.