Hjem Spørsmål og svar

Spørsmål og svar

Her får du svar på dine spørsmål om Strex.

  1. Svar

    Ja, det kan du! Som bedriftskunde hos Telenor, Telia og ICE kan du dele fakturaen din slik at bedriften ikke betaler for betalinger de ansatte gjennomfører med mobilen.

    Her finner du mer informasjon om hvordan du kan splitte fakturaen din:

  2. Svar

    Strex er en betalingsformidler som eies av Telenor, Telia og Ice. Med Strex kan du enkelt betale uten kredittkort, bankkonto eller app. Det eneste du trenger er en mobiltelefon og ditt telefonnummer, og alle betalingene belastes mobilregningen din.

  3. Svar

    Har du betalt parkering, kjøpt en bussbillett eller kinobillett? Eller donert til en veldedig organisasjon med mobilen din? Da er sjansen stor for at du har brukt Strex. I dag kan du betale med Strex hos over 1.000 utsalgssteder, og mange flere er på vei.

  4. Svar

    For de fleste kjøp får du kvitteringsmelding fordi vi plikter å informere våre kunder om at det er gjennomført en betalingstransaksjon, hvem som har utført betalingstransaksjonen, samt hvordan du kan komme i kontakt med oss ved spørsmål. Dette gjelder imidlertid ikke hvis du for eksempel inngår et abonnement, da du ved bestilling samtidig bekrefter framtidige kjøp. Om du ikke ønsker å motta kvitteringsmeldingen kan du endre dette på strex.no/Min Side. Her finner du også full oversikt over dine betalingstransaksjoner.

  5. Svar

    Du kan enkelt logge deg inn på Min Side for å få opplysninger om hva du har kjøpt og når kjøpet ble foretatt.

    Når du har donert penger til et veldedig formål, kjøpt en vare eller tjeneste via SMS eller valgt Strex/mobilregning som betaling i en app eller nettbutikk, vil det også stå Strex på mobilregningen.

  6. Svar

    Når du har donert penger til et veldedig formål, kjøpt en vare eller tjeneste via SMS eller valgt Strex/mobilregning som betaling i en app eller nettbutikk, vil det på mobilregningen stå Strex på disse beløpene. Du kan enkelt logge deg inn på Min Side for å få opplysninger om hva du har kjøpt og når kjøpet ble foretatt.

     

  7. Svar

    Du kan logge inn på Min Side og legge inn ditt betalingskort.

  8. Svar

    Du kan bruke Strex uavhengig av hvilken type mobiltelefon du har – du trenger kun et mobilnummer.

  9. Svar

    Strex har e-pengekonsesjon fra Finansdepartementet og er underlagt strenge krav fra Finanstilsynet. Det er viktig å sikre din identitet sånn at vi ikke gir informasjon om deg til uvedkommende. Personnummeret er en sikker identifikator i forhold til å sikre at vi gir informasjon til riktig person.

     

  10. Svar

    Klager og henvendelser angående en tjeneste eller vare, skal rettes til leverandøren av varen/tjenesten. Du kan logge deg inn på Min Side for å se alle dine betalinger. Du kan klikke deg inn på hver enkelt transaksjon for å se ytterligere detaljer og kontaktinformasjon til tjenesteleverandøren.

  11. Svar

    Betaling med Strex skal være enkelt, men samtidig trygt. Kort fortalt bekreftes alle belastninger direkte på den telefonen som blir belastet. Dette kan for eksempel være ved å sende en SMS for å bestille en tjeneste, bekrefte et kjøp via SMS eller ved at man mottar en engangskode på SMS.