Spørsmål og svar

Her får du svar på dine spørsmål om Strex.

  1. Svar

    Strex er den eneste norske mobilbetalingsløsningen som er 100 % mobil. Med Strex kan du betale uten kredittkort, bankkonto eller en egen betalingsapp. Det eneste du trenger er en mobiltelefon og ditt telefonnummer, og alle betalingene belastes mobilregningen din.

  2. Svar

    Hvis du er i Oslo eller i Trondheim så sender du en sms til 2288 med følgende tekst: PIGG OSLO alt. TRONDHEIM bilens reg.nr. Da har du ett dagsoblat som gjelder i 24 timer, og transaksjonen blir belastet din mobilregning.

    Er du i Stavanger så kan du logge deg inn i Easypark app’en og taste 5755 som takstgruppe. Deretter velger du alternativ for hvor lenge du ønsker oblat (1 dag, 31 dager eller 186 dager).

  3. Svar

    Har du betalt parkering, kjøpt en bussbillett eller kinobillett? Eller donert til TV-aksjonen med mobilen din? Da er sjansen stor for at du allerede har brukt Strex. I dag kan du betale med Strex hos mange utsalgssteder, og mange flere er på vei.

  4. Svar

    Når du har donert penger til et veldedig formål, kjøpt en vare eller tjeneste via SMS eller valgt Strex/mobilregning som betaling i en app eller nettbutikk, vil det på mobilregningen stå Strex på disse beløpene. Du kan enkelt logge deg inn på Min Side for å få opplysninger om hva du har kjøpt og når kjøpet ble foretatt.

  5. Svar

    Strex er en betalingsformidler, som mottar informasjon fra en leverandør om at mobilnummeret ditt skal belastes med kr XX for en tjeneste du har mottatt.

    Logg deg inn på MinSide for å se flere detaljer om belastningen.

     

  6. Svar

    Noen varer og tjenester er konsesjonsbelagt. Det betyr at du må inngå en avtale med oss for å kunne betale via mobilregningen. Når du registrerer deg og aksepterer våre vilkår er avtalen inngått, og du kan da handle fritt overalt der Strex er tilgjengelig som betalingsmiddel. Du trenger kun å registrere deg en gang og det koster ingen ting å registrere seg på MinSide.

  7. Svar

    Strex har e-pengekonsesjon fra Finansdepartementet og er underlagt strenge krav fra Finanstilsynet. I tillegg må vi være sikre på at vi ikke viser informasjon om deg til uvedkommende.

  8. Svar

    Klage og generelle henvendelser angående tjeneste eller vare bør rettes til leverandøren av varen/tjenesten. Du må logge deg inn på MinSide for å se alle detaljer om dine betalinger.

     

  9. Svar

    Arvato har overtatt inndrivelsen av skyldig beløp fra Strex.

  10. Svar

    Hvis du har spørsmål vedr. betalingen er det Arvato du skal kontakte.

    Hvis du har spørsmål vedr. transaksjonene så kan du logge deg inn på MIN SIDE for å få full oversikt over alle dine kjøp.